czwartek, 15 stycznia 2015, 17:18

Domowy budżet +do pobrania wzór PDF

W związku z nowym rokiem (no z małym opóźnieniem) dodaję wpis o perfekcyjnie prowadzonym budżecie domowym ;-) Tak więc... była kura domowa ma dla Was coś specjalnego oraz kilka wskazówek :-)



Myślę, że warto zacząć oszczędzać, rozsądnie wydawać nasze ciężko zarobione pieniądze zwłaszcza, iż wakacje zbliżają się wielkimi krokami :-)

Specjalnie dla Was stworzyłam darmowy arkusz kalkulacyjny, który jest w formacie PDF do pobrania TUTAJ 

Najlepsze programy do prowadzenia budżetu domowego:
  • MS Money Plus Sunset
  • Menedzer Finansów 2006
  • MoneyManagerEx
  • Kontomierz
  • Microsoft Money
Polecam również napisać plan oszczędzania, ja to już zrobiłam, kiedy tylko zaczął się Nowy Rok. Moim marzeniem jest wyjechać na wakacje, mam nadzieję, że to marzenie się spełni ;-)

Kilka wskazówek dla tych, które chcą zacząć oszczędzać:
  • bycie konsekwentnym oraz skrupulatnym
  • bycie elastycznym
  • postawienie celu
  • analizowanie wydatków
  • prowadzenie wydatków (dzięki tej czynności widzimy na co wydajemy pieniądze)
  • planowanie wydatków
Aplikacje na telefon dotyczące prowadzenia budżetu (prowadzenie budżetu po przez smartfon):
  • iWydatki
  • Personal Finance
  • Money Zoom
  • MyMoney
  • maFin
  • Wydawaj z głową!
  • Mój budżet

Zapraszam oczywiście również do mojego starszego wpisu o planowaniu budżetu (tam możecie pobrać wzór w formacie Excel) LINK

13 komentarzy:

  1. Jakbym miała analizować wydane pieniądze na kosmetyki... oszalałabym :DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odwiedziny mojego bloga :) obserwuję i zapraszam do mnie :)

    Pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Twoje włoski po olejku indyjskim? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem mega zadowolona, włosy nie są napuszone, a w dodatku tak pięknie pachnie, że aż Mąż zauważył :-)

      Niestety nie znalazłam go w internecie, muszę o nim zrobić koniecznie wpis :-) W tym indyjskim był jeszcze jeden olejek, ale go nei kupiłam - już żałuję :D

      Usuń
  4. Zazwyczaj znajduję trochę czasu na planowanie wydatków, ale często mi go brakuje. Chyba pobiorę jedną z aplikacji. ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już zwrocą mi mój telefon przyjrzę sie blizej tym aplikacjom ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze takiego postu na żadnym blogu nie czytałam, fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że przygotowałaś taki arkusz na budżet domowy, dziękuję bo mi się na pewno przyda i są fajne rubryki, bardzo mi się podoba...
    pozdrawiam Ciebie najserdeczniej
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do wyliczenia swojego budżetu domowego używam od lat excela :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W zarządzaniu domowymi finansami liczy się przede wszystkim wytrwałość. W pierwszej kolejności płaćmy wszelkie zobowiązania które na nas ciążą(kredyty, pożyczki, rachunki). Kolejnym etapem jest skrupulatne rozpisanie sobie potencjalnych wydatków w każdym miesiącu. Starajmy się też mieć z miesiąca na miesiąc coraz to większą "poduszkę finansową" która nawet w razie gorszego miesiąca uchroni nas przed konsekwencjami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od jakiegoś czasu staram się ogarnąć mój domowy budżet i szukam sprawdzonych pomysłów jak to zrobić. Myślę, że takie apki w telefonie to świetny pomysł. Na bieżąco można zapisywać wydatki i dodatkowo przypisywać je do wybranej kategorii. Dzięki temu wiemy na co wydajemy najwięcej. U mnie lwia część idzie na spłatę obecnych zobowiązań finansowych, dlatego teraz ostrożnie podchodzę do wszelkich pożyczek z długim terminem spłaty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy potrzebujesz pilnej pożyczki, aby opłacić rachunki lub spłacić długi, jeśli tak, możesz skontaktować się z firmą pożyczkową, która pomogła mi w udzieleniu mi pożyczki w wysokości 50000 zł, możesz skontaktować się z nią pod adresem johnmark4074@gmail.com, aby uzyskać pożyczkę lub wysłać SMS-a za pośrednictwem:
    +2349033667873 lub

    WhatsApp nas dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...